پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227420
ضرغامي: هيچ علاقه اي براي نامزدي در انتخابات ندارم
تاریخ انتشار : 1395/10/11 08:05:40
نمایش : 942
ضرغامي گفت: هيچ علاقه و برنامه‌اي براي نامزدي در انتخابات ندارم و ظرفيت خود را در خدمت به جبهه انقلاب گذاشته‌ام
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد عزت‌الله ضرغامي در نشست با جمعي از نيروهاي انقلابي اصفهان اظهار داشت: بايد بياموزيم که با داشتن تفکرات متفاوت بتوانيم کارهايمان را باهم پيش ببريم و وحدت خود را حفظ کنيم؛ فضاي مجازي مي‌تواند وسيله جديدي براي ايجاد فتنه باشد و داراي اهميت فراواني است.

وي افزود: نتيجه کار جمعي بيشتر از کار فردي است و همچنين کار جمعي داراي اصالت بيشتري است، اما در جامعه وحدت به عنوان يک وسيله استفاده نمي‌شود در صورتي که آثار کار جمعي بسيار متفاوت است و تنها هدف اجر و بهره اخروي نيست و در زندگي دنيايي نيز مؤثر است و خداوند به اين کار برکت مي‌دهد.

رئيس اسبق رسانه ملي پيرامون برگزاري اين‌ گونه جلسات بيان کرد: اين چنين جلسات ارزشمند که نتايج آن هم ديده شده است، بايد به عنوان الگو و سرمشق مطرح شوند و بنده طبق تجربه‌هاي شخصي خود در حوزه سياسي و اجرايي توصيه مي‌کنم مثل کساني نباشيد که تفرقه بينشان ايجاد شده و به تبع آن اختلافات فکري در آن‌ها ايجاد شده است.

عضو شوراي عالي فضاي مجازي با اشاره به گفته‌اي از علامه طباطبايي، گفت: مثل کساني نباشيد که از لحاظ فيزيکي از هم دور شدند و يکديگر را نديدند و بعد آرام آرام اين دوري فيزيکي باعث ايجاد اختلافات فکري بينشان شد، اين دوري باعث مي‌شود که در خيلي از حوزه‌ها راه را اشتباه بروند.

ضرغامي ادامه داد: بسياري از اختلافات، اختلافات رويه‌اي است و علت اين است که همديگر را کافي نمي‌بينند و همديگر را ملاقات نمي‌کنند و هنگامي که يک شائبه پيش مي‌آيد تبديل به يک اختلاف فکري و مکتب سازي مي‌شود.

وي يادآور شد: در بسياري از موارد خيال نکنيد که اين مکاتب فکري که ايجاد شده داراي اصالت است، اين‌ها براي توجيه حرف خود توليد فکر مي‌کنند و مکاتب سفارشي براي توجيه فکر شخصي و نفساني خود خلق مي‌کنند.

رئيس اسبق رسانه ملي با اشاره به افرادي که قيامت را تکذيب مي‌کنند، خاطرنشان کرد: اين‌ها خود اصل موضوع را مي‌دانند، ولي چون مي‌خواهند گناه کنند و آينده را براي خود داشته باشند شروع به مکتب‌سازي و ترويج طرز تفکر خود مي‌کنند و در نتيجه قيامت را رد مي‌کنند.

عضو شوراي عالي فضاي مجازي در ادامه بيان کرد: بايد در مورد مسائل کشور در حوزه‌هاي مختلف آسيب‌شناسي داشته باشيم و بسياري از اختلافات در کشور اختلافات مبنايي نيستند.

ضرغامي تصريح کرد: منظور اين نيست که اصلاً اختلافي نداريم ولي اين اختلاف‌ها اختلافاتي نيستند که مانع پيشرفت شوند، بلکه مانع اصلي اين است که بلد نشده‌ايم با طرز فکرهاي مختلف در کنار هم کارهايمان را پيش ببريم.

وي اذعان کرد: در شبکه‌هاي اجتماعي مي‌بينيم که خبري گذاشته مي‌شود و بحث‌هاي مفصلي پيرامون آن مي‌شود که نتيجه آن مي‌تواند سبب تخريب يک شخصيت شود.

رئيس اسبق رسانه ملي عنوان کرد: اشکال ما اين است که بزرگ‌ترها تصميماتي مي‌گيرند و بعد اين اخبار به دست نيروهاي جوان مي‌افتد و از آن جايي که اين نيروها داراي شور و هيجاني خاص و داراي فعاليت زياد در اين شبکه‌ها هستند، انحراف آن‌ها سبب تخريب و ايجاد يک جو رسانه‌اي مي‌شود، در حالي که تخريب در اسلام ممنوع است.

عضو شوراي عالي فضاي مجازي متذکر شد: در چند وقتي که از فضاي رسانه‌اي دور شده‌ام با تمرکز تمام راه‌هاي نفوذ در شبکه‌هاي اجتماعي را بررسي مي‌کنم و حضور فعالي در اين شبکه‌ها دارم.

ضرغامي تأکيد کرد: معتقد هستم که اگر قرار است فتنه‌اي ايجاد شود توسط اين شبکه‌ها نشر و توسعه پيدا مي‌کند، با استفاده از احساسات ديني و فکري به ايجاد فتنه مي‌پردازند و اين خبرها در عرض چند ثانيه به تمامي نقاط کشور ارسال مي‌شود.

وي در پايان بيان کرد: هيچ علاقه و برنامه‌اي براي نامزدي در انتخابات ندارم و ظرفيت خود را در خدمت به جبهه انقلاب گذاشته‌ام؛ فکر مي‌کنم اين ظرفيت بايد در اختيار دوستان ما قرار بگيرد در حدي که بتوانيم صادقانه باشيم و اين صداقت چيزي نيست که بخواهيم ادعا کنيم و من از اين نظر برنامه خاصي ندارم و به فعاليت‌هاي خود ادامه مي‌دهم.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html